Meditatie houding

Yoga les

Door bewuste lichaamshoudingen aan te nemen en bewust te ademen krijgt het lichaam de ruimte en daarmee ook ruimte voor jou zelf.


Het lichaam zal krachtiger worden en de energie gaat beter stromen. Eventuele spanningen krijgen de kans om op te lossen, waardoor er ontspanning op alle lagen in jezelf ontstaat.
Het denken (incl. emoties) zal rustiger worden, wat uiteindelijk ook het doel is van yoga! Want hoe rustiger je denken is, hoe gelukkiger je je voelt. Naast lichaamshoudingen, ademtechnieken en ontspanning zit in elke les ook een moment van meditatie.


Met yoga ga je het contact aan met jezelf, de omgeving, maar ook met je diepste wezen. Hierdoor kom je steviger met beide benen op de grond te staan en ga je opener door het leven.
Uiteindelijk zullen je ervaringen van dit ene uurtje op de yoga mat doorwerken naar je dagelijks leven!

 

Graag eigen matje meenemen!


Duo- Yogales

Duo- Yogalessen zijn gewone Yogalessen met een maximale groepsgrootte van 2 personen (excl. docent). Deze vorm is tijdelijk i.v.m. Corona maatregelen.

Graag eigen matje meenemen!


Qi flow- Yoga les

Deze lessen zijn een combinatie van Qi gong en yoga. Met deze actieve energetische les zal de energie vrij gaan stromen. Heel geschikt om buiten te doen, ook als het weer wat kouder is. 

Graag eigen matje meenemen en advies is om je te kleden met 'laagjes'. Bij regen gaat de les niet door.


Chakra- wandelingen

Meditatieve wandeling met een reis door alle hoofdchakra's. De elementen van de chakra's bewust ervaren in de natuur en in ons lichaam. Hiermee vinden we openingen om de energie in de hoofdchakra's beter te laten stromen. Het wandelen zal worden afgewisseld met staande of zittende oefeningen.

Advies: Neem eventueel paraplu of regenjas mee en een plastic tasje (bijv. vuilniszakje) om op de zitten. Bij beetje regen gaat de wandeling gewoon door, tenzij het echt heel slecht weer wordt.

 


Yinyasa-yoga

Een combinatie van twee verschillende disciplines. Ideaal voor iedereen die van iets meer inspanning en uitdaging houdt. Door focus op goede uitlijning in de houdingen en verbinding te maken met de ademhaling, ontstaat meditatie in beweging.

Naast het actieve gedeelte maken we het met de rust in de Yin-houdingen het mogelijk om diep los te kunnen laten. Elke les wordt afgerond met  pranayama, meditatie en een eindontspanning.

 

Graag eigen matje meenemen!